Enter Air, największa polska prywatna linia lotnicza, odebrała pierwszego z sześciu zamówionych Boeingów 737-8 MAX. Samolot jeszcze w grudniu trafi do obsługi polskich i zagranicznych biur podróży. Dzięki poprawionej aerodynamice, nowocześniejszym silnikom, wyższej niezawodności i większemu zasięgowi, samolot ma znacząco wyższą efektywność od floty wykorzystywanej przez konkurencję.
– Dołączenie do floty Boeingów 737-8 MAX otwiera nowy rozdział w naszej historii. Te najnowocześniejsze w swojej klasie samoloty zapewnią naszym pasażerom jeszcze wyższy poziom komfortu. Jest to naturalny etap rozwoju spółki. Zaczęliśmy od samolotów starszej generacji, w wersji B737-400, które wymieniliśmy na samoloty nowej generacji, w wersji B737-800, natomiast teraz rozpoczynamy nowy etap rozwoju floty oparty na najnowszej generacji B737-8 MAX. Od strony biznesowej poprawi się nasza efektywność operacyjna, co powinno przełożyć się na lepsze wyniki i wzrost wartości spółki – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air. – Nowe samoloty będą służyły głównie do obsługi rynku polskiego, ale dostajemy też zapytania na przewozy realizowane MAXami od touroperatorów z całej Europy, będziemy więc mogli wykorzystać nowe samoloty do wejścia na nowe rynki. Jeśli maszyny potwierdzą swoje możliwości, rozważymy zakup kolejnych Boeingów 737-8 MAX – dodaje.
Samolot SP-EXA to pierwszy z sześciu samolotów tego typu, które ma zamówione Enter Air. Kolejny MAX zostanie odebrany przez przewoźnika w ciągu kilku tygodni, a pozostałe cztery maszyny dołączą do floty w kolejnych latach. Pierwsze dwa nowe samoloty są finansowane na zasadzie leasingu finansowego przez bank DVB, jeden z największych na świecie podmiotów finansujących branżę lotniczą. Łączna kwota finansowania dwóch pierwszych samolotów wynosi 374 mln PLN.
– Boeing 737-8 MAX wykorzystuje wszystkie sprawdzone rozwiązania wcześniejszych wersji Boeingów 737. Inżynierowie amerykańskiego producenta wyposażyli samolot w nowe, wydajne silniki, poprawili aerodynamikę, zastosowali lżejsze i trwalsze komponenty. Zastosowane zmiany podniosły niezawodność samolotu i obniżyły koszty obsługi technicznej. Mniejsze wymagania serwisowe nowych samolotów sprawią z kolei, że będą one mogły więcej czasu spędzać w powietrzu – mówi Mariusz Olechno, członek zarządu i dyrektor techniczny Enter Air.
Boeingi 737-8 MAX będą obsługiwane przez pilotów i personel pokładowy latający obecnie na Boeingach 737-800.
Pod koniec listopada flota Enter Air powiększyła się też o kolejnego Boeinga 737-800, który będzie wykorzystywany przez 5 lat na zasadzie leasingu operacyjnego.